Bodybuilding Uge 827, dag 1

Cykling: 10 min

Dynamisk udstrækning: 8 min

Squat
60 kg, 10 reps
80 kg, 10 reps
100 kg, 10 reps bælte
120 kg, 5 reps, bælte
105 kg, 10 reps, bælte

Vertikal legpresses
150 kg, 15 reps

Barbell walking lunges
38 kg, 30 reps
44 kg, 24 reps

Db presses
30 kg, 15 reps
35,5 kg, 15 reps
41 kg, 12 reps,
47 kg, 9 reps
35,5 kg, 14 reps
35,5 kg, 12 reps
30 kg, 15 reps

Smith shrugs
115 kg, 15 reps
115 kg, 15 reps
125 kg, 12 reps
125 kg, 10 reps
125 kg, 11 reps
135 kg, 10 reps
Straps på hele lortet

Tid BB: 54 min

Tid i alt: 72 min

Jeg er i færd med at lave lidt sjov med Umahro Cadogan og i den forbindelse var jeg ved at se nogle af hans dejlige videoer. Er det bare mig, eller siger han efter 2.37, at kartoflerne bare lige skal have lov til at ligge og onanere i 10-20 min?

Jeg ved ikke, jeg hører heller ikke så godt. Vidste I for resten det om mig? Jeg er praktisk taget døv. Har 40% nedsat hørelse på begge ører. Det ved I nu. Nogle gange betyder det at jeg hører sjove ting. F.eks. her for noget tid siden, hvor en patient blev ved med at fortælle mig at hun ”har det så skidt”, hvor jeg først efter 5. gang hun siger det finder ud af at hun siger at hun ”har psoriasis gigt”.  Sådan er der så meget.

Jeg faldt tilfældigvis over en ekstremt velskrevet kommentar til Bonderøven:

Der er mange der ser Bonderøven, det er dog ikke altid jeg ser ham, det er nogle gange, at jeg ser det program. Jeg ved ikke lige, hvad der er med Bonderøven, men han er i tv, der er nogle gange, at han har det med at komme med gode råd, der er også andre gange, hvor Bonderøven kommer med noget, hvor der noget, hvor andre folk slet ikke kan være med, for Bonbderøven har mange forbindelser, hvor han kan få folk til at hjælpe ham, og det er ganske gratis, og det er ikke noget alle andre kan, for det er ikke alle, som der har de gode forbindelser, som Bonderøven har, men det ville være godt, hvis man havde de forbindelser.

http://www.pointblog.dk/pumle/bunderoven-itv

Der er blevet lavet et interessant studie med titlen: The cycling physiology of Miguel Indurain 14 years after retirement. Og jo, de har fået lov til at teste den gamle Tour de France konge, den brune muskel, Miguel Indurain, for at se hvordan alder og manglende træning spiller ind på nedgangen i fysisk niveau hos en eks-elitesportsmand. Og han er sgu stadig et fysisk pragteksemplar. I sin storhedstid havde han de mest vanvittige fysiologiske tal. Et normalt menneske kan få 3-4 liter ilt rundt i kroppen pr. minut. Indurain kunne få 7 liter rundt pr. minut (andre cykelryttere kunne præstere 5-6 l). Hans lungekapacitet var 1,8 liter højere end en gennemsnitsmand, hans hvilepuls var 28 mens den ligger på 50-75 for normale mænd. Hans kondital var på 88, hvilket kun er overgået af ekstremt få mennesker i verden, f.eks. langrendsløbere og Greg Lemond som havde et kondital på 92. Lance Armstrongs var på omkring 83-84. De testede ham som 46-årig, og han kunne stadig præstere at få 5,29 l ilt/min rundt i kroppen og hans kondital var på 57. Ligeledes præsterer han vanvittige 450 watt og selvom hans teoretiske maxpuls, svarende til hans alder kun er 174, præsterer han stadig en maxpuls på 191. Selvom han ikke cykler mere og er 46 år, er han stadig i bedre aerob form end størstedelen af den danske ungdom.

Jeg er for øvrigt fan af navnet på det her produkt. Liquid ass. Det klinger sgu godt.

 

Dette indlæg blev udgivet i Almindelige vrøvlerier, Alt det andet, Træning, Træningslog. Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar